Kaartverkoop

MEDEDELING

De theaterbrochure 2024-2025 kan wijzigingen bevatten. Afspraken met producenten zijn in de maanden voorafgaand aan het verschijnen van de brochure gemaakt. Dit is een reden waarom een aantal voorstellingen op het laatste moment wijzigingen hebben ondergaan. Dit kan zijn in prijs, acteurs, datum, show, etc. Deze website geeft de actuele stand weer bij de betreffende voorstellingen in het menu PROGRAMMA.

Contactloos betalen & pin only
Bij de theaterkassa en aan de bar is het niet mogelijk met contant geld te betalen. Het is mogelijk contactloos te betalen of te pinnen. 


Servicekosten

Schouwburg Lochem brengt per bestelling kosten in rekening zowel online als aan de theaterkassa. Theaters zijn genoodzaakt om dit op deze manier te doen omdat wij ons dienen te houden aan prijsafspraken met producenten en kosten voor gebruik kaartverkoopsysteem te dekken.

  • De servicekosten bedragen €3,50 per bestelling. Als je een annulering doorgeeft van je kaarten of een voorstelling wordt door 'derden' geannuleerd, worden de servicekosten niet geretourneerd.

Reserveren van je kaarten
Als je een reservering plaatst bij Schouwburg Lochem dan dien je je bestelling binnen twee weken te betalen. Doet je dit niet dan vervalt automatisch je bestelling uit ons kaartverkoopsysteem en gaan de kaarten weer in de verkoop.

Groepen
Voor reserveringen boven de 10 personen kun je contact opnemen met onze theaterkassa. Wil je je bezoek aan de voorstelling combineren met een horeca-arrangement? Veel is mogelijk en op aanvraag te realiseren. Onze horeca-manager, Luuc Grijsen, staat graag voor je klaar: horeca@schouwburglochem.nl

Kinderen
Kinderprijzen gelden tot en met 11 jaar enkel onder begeleiding van een volwassene. Of er kinderprijzen zijn bij een voorstelling hangt af van de producent.
Voor ieder kind (ook onder 4 jaar) dient een toegangsbewijs gekocht te worden.
Bij jeugdvoorstellingen krijgen kinderen een glas limonade (drankje voor volwassenen is niet inbegrepen).
Stoelverhogers zijn niet toegestaan.

Wat gebeurt er bij annulering/verplaatsing voorstelling?
Als een voorstelling, om welke reden dan ook, geannuleerd of verplaatst wordt door producent of Schouwburg Lochem, dan word
je altijd persoonlijk per mail op de hoogte gebracht op het mailadres doorgegeven door de kaarthouder. Je bent zelf verantwoordelijk voor het checken van je mail. Bij last-minute annulering probeert Schouwburg Lochem ook telefonisch contact te krijgen om de boodschap persoonlijk te brengen zodat je niet voor een dichte deur komt te staan. Zorg ervoor dat we de juiste gegevens van je hebben. Via MIJN SCHOUWBURG wordt de mogelijkheid geboden dit zelf aan te passen en je tickets te beheren.
Ook staan alle wijzigingen op deze website bij betreffende voorstelling.


Reserveringen / No show

Reserveringen dienen binnen 14 dagen betaald of afgehaald te worden. Na 14 dagen hebben wij het recht om de gereserveerde kaarten te verkopen. Kaarten, die binnen 2 weken voor de voorstelling zijn besteld, kun je ook op de dag van de voorstelling afhalen, tot een half uur voor aanvang van de voorstelling. Na dit tijdstip hebben wij het recht om niet afgehaalde kaarten te verkopen. Wanneer gereserveerde kaarten niet afgehaald worden zullen wij de totale kosten in rekening brengen. Je ontvangt hiervoor een factuur.
Indien je om welke reden dan ook geen gebruik maakt van je toegangsbewijs (no show), komt dit voor eigen rekening.

Annuleren / Wisselen van kaarten
Mocht je verhinderd zijn dan bestaat de mogelijkheid om je kaarten in te wisselen voor een online tegoed of retourbetaling. Een tegoed (vouchercode) kan de eerstvolgende keer dat je kaarten bestelt, via onze website of aan de theaterkassa verzilverd worden. Het tegoed is een persoonlijk tegoed, gekoppeld aan je persoonlijk account (MIJN SCHOUWBURG) en is tot 5 jaar na de laatste bijschrijving geldig. Bij annulering van je tickets, via je persoonlijke account, is het alleen mogelijk de gehele bestelling te annuleren. Wil je één ticket of een deel van je bestelling annuleren? Neem dan contact op met de Schouwburg.

Voor het annuleren/wisselen van je kaarten brengen wij € 2,50 administratiekosten (€ 1,00 bij filmvoorstelling) per kaart in rekening. Je kunt je kaarten inwisselen tot 48 uur*  voor aanvang van de voorstelling. Als de voorstelling binnen een week plaatsvindt is annuleren per mail niet mogelijk. Je dient telefonisch contact op te nemen met onze theaterkassa of langs te komen tijdens openingsuren.

*uitgezonderd de klassieke concerten in de Gudulakerk. Hierbij wordt door de organisatie van de concerten gehanteerd: annuleren kaarten mogelijk tot 14 dagen voor aanvang concert. Goedkeuring voor annulering kan alleen plaatsvinden d.m.v. het sturen van een mail aan: penningmeester@bachlochem.nl
* uitgezonderd voorstellingen incl. arrangement (zoals diner). In verband met het bestellen van catering kunnen kaarten tot 10 dagen voor aanvang niet meer geannuleerd worden.

Je kaarten kwijt? Wij kunnen duplicaatkaarten uitdraaien. De kosten hiervoor bedragen € 2,50 per kaart. 

Wachtlijst

Wil je graag naar een voorstelling die is uitverkocht? Dan kun je je via deze site op een wachtlijst plaatsen of bellen. Als er plaatsen vrijkomen, dan nemen wij contact met je op.

Zwarthandel
Helaas komt het steeds vaker voor dat kaarten voor een (populaire) voorstelling worden aangeboden via derden. Koop geen kaarten op de 'zwarte markt' (bijv. ToptTicketShop, Marktplaats, Easytickets.nl en vele anderen)! Je betaalt vaak onnodig hoge bedragen en krijgt je geld vaak niet terug bij annulering. Alleen aanschaf bij de theaters zelf of erkende (voor)verkoopadressen garandeert de geldigheid van het toegangsbewijs. Kijk voor alle zekerheid op www.weetwaarjekoopt.nl

Aanbiedingen
Voor een aantal voorstellingen worden in de loop van het seizoen aanbiedingen gedaan. Deze aanbiedingen worden bekend gemaakt op onze website, in onze e-mailnieuwsbrief of in één van de huis-aan-huiskranten die in de gemeente Lochem worden verspreid. Aanbiedingen zijn niet geldig in combinatie met andere aanbiedingen en op reeds gekochte kaarten wordt geen restitutie verleend.


Opmerkingen

Wij proberen je zo goed mogelijk te informeren over wat je van een voorstelling mag verwachten. Toch kan het voorkomen dat je teleurgesteld bent in wat je te zien krijgt. Wij horen dit graag. Je kunt ook één van onze gastvrouwen of -heren aanspreken.

Algemene bezoekersvoorwaarden VSCD
Schouwburg Lochem is lid van de VSCD (Vereniging Schouwburgen en Concertgebouwdirecties) en al onze verkooptransacties zijn conform de algemene bezoekersvoorwaarden VSCD.  Klik hier om de voorwaarden te downloaden. Wanneer je een reservering bij ons maakt ga je automatisch akkoord met onze voorwaarden.

 

bekijk alle sponsoren
by Sitework